Rekordcykeltur

Att vara tillbaka i Louvain-la-Neuve känns till och med bättre än vad jag trodde att det skulle göra. Efter ett treveckorslov hade jag nästan glömt bort inte bara den lilla franska jag behärskar, utan engelskan kändes lite rostig också.. För mycket Sverige-häng för att vara en utbytestermin, men det var skönt att spendera så mycket tid hemma också, speciellt när jag fick vara så mycket med CJ :)

Under mitt lov hade det hunnit hände mycket grejer här nere! Vädret är jättefint och saker och ting har slagit ut, det luktar vår och det är blommor överallt. Helt underbar, det känns ungefär som svensk sommar. För att fira detta började jag min första dag tillbaka på belgisk mark med att dricka öl vid sjön och sedan gå till en fest ordnad av ESN-människorna (alltså de som ordnar resor och andra aktiviteter för oss utbytestudentar). Som vanligt var det inte så välorganiserat. Belgien alltså..

Dagen efter åkte jag på en cykeltur med Angela från Schweiz, Heather från Kanade, Ellie från Skottland, Brice från USA och Sean från USA. Vi tog tåget till Brugge (nu har jag varit där 3 gånger!) och hyrde cyklar. Vår enda plan var att cykla till Damme, 6 km längre bort längs med en kanal, men när vi kom dit hittade vi en slinga på 44 km. Så sammanlagt cyklade vi under en och samma dag 56 km! Det måste lätt vara personligt längdrekord för mig :) Vi kom ända till Knokke vid havet. Där var stranden lång och stor och det var så pass varmt att folk låg och solade. Jag gick i vattnet och visst var det kallt, men det var badbart för tror jag. Sedan tog vi och cyklade ända in i Nederländerna! På tillbakavägen blev en del lite trötta, men vi fick lite bråttom att hinna tillbaka så en ökning av tempot ver nödvändig. Det roliga var att jag var i täten hela tiden då, och inte alls särskilt trött. Det var bara härligt att cykla och det var så fint överallt!

Imorgon börjar allvaret, och skolan.. Hu!


Precis utanför Brugge



Paus vid en väderkvarn


Det mesta blommar i Belgien just nu


Efter två timmar kom vi till Knokke!


En badsugen Emma


Knokke verkade vara en väldigt välmående stad


Fina träd bara...


En av höjdpunkterna var att vi cyklade in i ett annat land!!


Fin kanal på vägen tillbaka till Damme :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0