Bryssel

Igår var jag i Bryssel och tittade på Alice i underlandet i 3D. Att förstå sig på del belgiska biosystemet var inte det lättaste. De har filmer dubbade till franska och nederländska samt VO - version original, som har undertext på antingen franska, nederländska eller båda två. Detta kallar de VO FR/DU dub. Dub, smart.. Filmen var helt ok förresten, men mest för att den var i 3D.

Imorgon ska jag åka till Bryssel och möta upp mamma och pappa. Vi ska sigthseeinga i 3 dagar och jag hoppas att vi hinner shoppa också. Jag har världens största shoppingsug. Det där med att inte ha någon förutbestäms månadsbudget är lite farligt (jag fick alla pengar från CSN på en gång för hela terminen) eftersom jag inte riktigt kan hejda mig alla gånger. På måndag åker de hem.

Men då kanske jag ska åka till Bryssel. Igen. En kanadensisk utbytesstudent ska fira sin födelsedag i Bryssel med en utgång. Detta medför att man måste ta första morgontåget hem (06:00) vilket inte riktigt ligger i linje med min franskapresentation 08:30. Så om jag åker tar jag nog sista tåget hem, tråkigt nog går det kvart i elva på kvällen.

Mycket flängande och farande till Belgiens huvudstad fram och tillbaka. Men det är väldigt billigt nu när jag fick tummen ur och skaffade mig "Campus-kortet" som gör att man får en enkel resa på sträckan LLN-Bruxelles för 70 cent.

Nu ska jag måla naglarna. À la prochaine!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0