Helg!

Fredag till lördag var CJ här och hälsade på. Jag visade Louvain-la-Neuve helgtid, vilket ju innebär att det är folktomt. Han fick se min favoritrestaurang/café/bar och jag fick äta lite lösviktsgodis som han hade med sig J

 

Helgen innebar det också det obligatoriska Bryssel-besöket. Min andra tur till huvudstaden var som den första, men kallare väder och kramvänligare sällskap! Jag lyckades såklart få oss att gå av på fel station och glömma telefonen på Delirium. På tåget tillbaka till LLN fick vi hoppa av och ta oss tillbaka till baren. Jag hade ingen tilltro till belgare, men det visade sig att en vänlig själ hade lämnat in den i baren.

Helgen gick alldeles för fort, men som tur är har jag flera roliga saker att se fram emot:

 

Carnaval de Cologne (okej, det här har ju redan hunnit ske… bilder kommer snart!)

Weekend i Brugge och Gent

Kanske ytterligare en Bryssel-tripp

Långhelg i Örebro

 

Här i Louvain-la-Neuve är det återigen skolvecka. Som Heidi uttryckte sig igår så känns det som om vi fortfarande är lediga. Vi tror att det kommer vara såhär fram till påsk, och efter kommer alla rapporter och uppgifter komma som ett slag i ansiktet. Så istället för att plugga ägnar jag mig åt ost och vin-kvällar, öldrickande och utgång på cercles. Det mest produktiva jag har gjort är att tvätta och köpa en fransk grammatikbok.

Man kan säga att jag fortfarande tvättar, eftersom allt hänger och torkar i mitt rum. Jag var riktigt pepp på att prova på att tvätta ”som på film”, men det visade sig vara riktigt, riktigt tråkigt. Till råga på allt fanns det inga lediga torktumlare, så nu, ett dygn senare, är det mesta fortfarande blött och alla mina 9 kvm är draperade i kläder.

 

Sist det sämsta som har hänt sedan jag kom hit:

Internet funkar inte! Så nu sitter jag i källaren på LSM-huset ensam i en datorsal. Det är pinsamt hur internetberoende jag är. Jag vill ha tillbaka. Nuuuuuuuuuuuu

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0