internetlös

Det börjar bli ganska klastrofobiskt i mitt rum utan internet nu. Jag ger det till på tisdag, och om det inte har kommit tillbaka då ska jag börja knacka på hos grannarna och försöka köpa in mig på deras.

Just nu sitter jag i skolan för att göra min franskaläxa. Det går sådär. Dessutom känner jag mig lite sjuk och trälig. Det ska bli väldigt skönt att åka till Örebro i helgen! Där väntar bio, bad, tacos, holidaydipp och en cj :)

Sedan sist har jag varit på en weekendtrip till Bruges och Gent, man kan stava de där ställena lite hur som helst och nästan alltid blir det rätt för de har franska, flamländska, engelska namn. Bruge/Bruges/Brugge heter det för att det betyder brygga på svenska. Som guiden sa betydde hamn. Pyttsan.



Filmen In Bruges är ganska bra, se den! Tyvärr hann jag inte upp i tornet, de går jag göra nästa gång.

Leffe finns ju i Sverige också, här i Belgien har jag hunnit testa alla utom Radieuse. 9an är godast!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0