Mes cokotteures


Jag bor ju i ett kot med 7 andra personer. 6 utav dem är belgare och en är från Frankrike. Eftersom helgen närmar sig sitt slut och en ny skolvecka snart börjar rullar rullväska på rullväska på gatan utanför och mitt kot börjar fyllas på igen.

Mina cokotteures är:

Sam - Han har även med sig kaninen Michel (inte Max som jag trodde hela första veckan)
Gael
- Han spelar hockey, men inte på is.
Charles - Han kanske heter Charles, jag vet inte säkert. Så jag brukar kalla honom fransmannen.
Nathalie - Hon är lite blond, det tycker jag är konstigt - jag har inte sett så många blonda belgare
Celine - De andra säger att hon är märklig, men jag tror att det är nåt skämt bara
Pauline - Hon är jättetrevlig och bor i rummet bredvid mig. Synd att jag förstår hennes franska sämst.



Idag var första gången som jag testade gymmet här i Louvain-la-Neuve. Jag provade aerobics och blev grymt besviken då första halvtimman bestod av att klappa i händerna och gå till höger, vänster, höger.. Andra halvtimmen gjorde vi situps och kissande hunden. Tror jag ska testa "indoor training" och combat-klasserna istället.

Det roliga med majoriteten av studenterna här i LLN är att de klär sig så TRÅKIGT. Men idag har jag slappat och tränat och har därmed sett ut som dem:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0